Bil Huvudkopplingscylinder Topp kvalitet for en øverste pris
  • Högsta pris
    Bildelaronline24.se garanterar Huvudkopplingscylinder av hög kvalitet till mycket attraktiva priser.
  • Leveranskostnader
    Spara på leveranskostnaden! Vi erbjuder fri frakt för alla beställningar över 1600 kr Inom Sverige
  • Stort urval
    För tillfället innehåller vårt sortiment över 500000 bildelar
  • Snabb frakt!

    Leveranssätt

    Utmärkt leverans! Du kommer att få din beställning av bildelar inom ett par arbetsdagar.

  • COMODO - betala säkert för Huvudcylinder (Huvudkopplingscylinder)
  • Bil Huvudcylinder (Huvudkopplingscylinder) Reservdelar betalades via Paypal
  • Fordon Huvudcylinder (Huvudkopplingscylinder) Reservdelar betalades via MasterCard
  • Till din Bil Huvudcylinder (Huvudkopplingscylinder) Reservdelar betalades via Visakort
  • Bil Huvudcylinder (Huvudkopplingscylinder) Reservdelar betalades via Klarna Faktura
  • Bil Huvudcylinder (Huvudkopplingscylinder) auto reservdelar betalades via Bankoverforing

Byt ut en bildelar som Huvudcylinder (Huvudkopplingscylinder) - vare sig den är defekt eller har passerat sitt förbrukningsdatum. Hitta nyttig information om Huvudcylinder (Huvudkopplingscylinder)

Mästare hydraulcylindern används i hydrauliska bromssystem av bilen. Dess konstruktion är mycket enkel. Den består av en cylinderkropp, kolv, ventil, propp och den första och andra stoppen. Generellt hydraulcylinder, elektrisk eller vakuum broms booster, bromsrör och ytterligare säkerhetssystem (ABS, ESP) är vanliga inslag i olika bromssystem. När du trycker på kopplingspedalen flyttar tryckstång kolven i huvudcylindern. Efter detta tjänsten fluiden avskuren från reservoaren. På grund av kolvens rörelse tjänsten tillföres till den arbetande cylindern genom rörledningen. Under påverkan av fluid kolvens ventillyftare tas i drift. Lyftaren verkar på kopplingen Release gaffel spak som ger vidhäftning.

Ett av de problem som ofta möter bilister är inträngning av luft in i hydrauliska drivsystem som vanligen påverkar bromssystemet. För att ta bort luft från det hydrauliska kopplingssystemet, (denna process kallas systemet pumpning) huvudcylinder har speciella ventiler. Vidare kan problem med bromssystem vara resultatet av kontaminering, bromsbackar smörjning, felaktig justering av bromsmanöverdonet och mekanismer broms och läckor i de hydrauliska driv lederna.

För att justera fria resor på bromspedalen i bromssystem, som avser den hydrauliska enheten måste du ange en korrekt gap mellan huvudcylindern ventillyftare och kolv. Men om huvudcylindern misslyckas och du behöver byta ut den, köper inte en ny cylinder i servicecentret. För att spara pengar, besök webbutik där du kan hitta originalreservdelar bildelar. Var noga med att i vår webbshop hittar du cylinder och många andra bildelar, såsom tändning distributör, puls eller generator-sensor till en måttlig pris.

Huvudcylinder (Huvudkopplingscylinder) för RENAULT LAGUNA I (B56_, 556_), LAND ROVER FREELANDER Soft Top,

Fel med huvudcylindern
  • sprickor och rivmärken på arbetsytan;
  • bromsvätskeläckage;
  • slitage;
  • luft i systemet;
  • korrosion på cylindern;
  • sprickor på staget och styrhöljet.
Tecken på fel med huvudcylindern
  • felaktig ilagd koppling;
  • ryckiga rörelser när kopplingen används;
  • ökad bränslekonsumtion;
  • felaktig användning av kopplingspedalen;
  • huvudcylindern börjar fastna när den trycks ner;
  • ökat buller när du slår av och på kopplingen;
  • läckage från slangarna eller gummitätningarna;
  • specifik brännlukt;
  • otillräcklig frisläppt koppling.
Orsaker bakom fel med huvudcylindern
  • starta stillastående vid höga farter;
  • aggressiv körstil;
  • systemläckage;
  • trycka ner kopplingspedalen ofta vid höga farter;
  • mekaniska skador;
  • användning av lågkvalitativa delar.
Diagnostisering

Inspektera huvudcylindern visuellt för att upptäcka eventuella fel med den. Om du noterar att pedalen felar så finns det luft i systemet. Du eliminerar fel genom att hela tiden pumpa ut luften som inte hör hemma där så att säga. Du kan känna av vibrationer i växelhandtaget vilket innebär att det är något fel med huvudcylindern. Om du fixar hjälp från en expert som har särskild utrustning för just detta ändamål så kan du genomföra en mer ingående analys av huvudcylindern för att få bukt med den. Se till att också regelbundet kontrollera alla olika slags vätskenivåer i ditt fordon för att kunna utesluta diverse olika faktorer under din undersökning av denna bildel. Om du upptäcker läckage så måste du åtgärda detta omedelbart.

Byta ut huvudcylindern

Du kan byta ut huvudcylindern genom att först dränera all bromsvätska från kopplingens behållare. Koppla sedan ur gummistroppen som kopplar samman expansionstanken och karossen. Var försiktig när du avlägsnar behållaren då bromsvätska flyter inuti där så du inte spiller ut det. Skruva sedan loss muttern som håller fast vattenledningsrören till cylindern. Efter detta så ställer du ledningsrören åt sidan och lossar på klämman och avlägsnar den från cylindern. Skruva loss muttrarna som håller fast cylindern på karossen och avlägsna cylindern. Installera den nya cylindern och utför alla steg i omvänd ordning nu.

Våra Huvudkopplingscylinder storsäljare: Huvudcylinder (Huvudkopplingscylinder) nätet till attraktiva priser