• Högsta pris
    Bildelaronline24.se garanterar Vevaxelgivare av hög kvalitet till mycket attraktiva priser.
  • Leveranskostnader
    Spara på leveranskostnaden! Vi erbjuder fri frakt för alla beställningar över 1500 kr Inom Sverige
  • Stort urval
    För tillfället innehåller vårt sortiment över 500000 bildelar
  • Snabb frakt!

    Leveranssätt

    Utmärkt leverans! Du kommer att få din beställning av bildelar inom ett par arbetsdagar.

  • COMODO - betala säkert för Impulsgivare (Vevaxelgivare & Kamaxelgivare)
  • Bil Impulsgivare (Vevaxelgivare & Kamaxelgivare) Reservdelar betalades via Paypal
  • Fordon Impulsgivare (Vevaxelgivare & Kamaxelgivare) Reservdelar betalades via MasterCard
  • Till din Bil Impulsgivare (Vevaxelgivare & Kamaxelgivare) Reservdelar betalades via Visakort
  • Bil Impulsgivare (Vevaxelgivare & Kamaxelgivare) Reservdelar betalades via Klarna Faktura
  • Bil Impulsgivare (Vevaxelgivare & Kamaxelgivare) auto reservdelar betalades via Bankoverforing

Byt ut en bildelar som Impulsgivare (Vevaxelgivare & Kamaxelgivare) - vare sig den är defekt eller har passerat sitt förbrukningsdatum. Hitta nyttig information om Impulsgivare (Vevaxelgivare & Kamaxelgivare)

Tändspole måste kontrolleras. I fallet om det inte finns någon gnista bildas i tändstift, pulsgivare, som ligger i tändningslåset distributören tar rollen som "inspektör". Som en regel, i bilar finns det två typer av styrenheter, som skiljer sig i elektriska kontaktdon. Längst ner på en enhet är installerat en stor rektangulär kontakt. I det andra blocket i den främre delen finns två cirkulära elektriska kontaktdon.

Det är också värt att notera att pulsgeneratorn är den viktigaste enheten i systemet. Tills motorn styrenhet inte kommer att acceptera en signal från den primära pulsgeneratorn kommer sådana mekanismer som bränslepump relä, tändsystem och bränsleinsprutning startar inte. Om pulsgivaren lampan måste du se till att tändstiftet spolar och tändstift trådar är felfri. När pulsgeneratorn är defekt, kommer motorn och tändstift startar inte. Som ett resultat kommer tändning och bränsleinsprutning system fungerar inte alls eller kommer att vara oundvikliga handikappade.

Idag, om pulsgeneratorn är felaktig, nya system installerade i bilar använder en identifieringssignal från cylindern eller från kamaxeln. Dessutom, börjar systemet att fungera antingen i nöddrift, eller i ett begränsat läge för arbete. När tändningen slås på och motorn inte fungerar, vissa fordonsprodukter system ger felkod. När motorn framgångsrikt startats, felkoden raderas från minnet. Men ändå, om du behöver ny puls sensor eller spännrulle och fläns, kommer det bättre att beställa dem på nätet till ett bra pris. Till skillnad från andra butiker, garanterar vår webbshop ett brett utbud av bildelar, snabb leverans och utmärkt kundservice.

Impulsgivare (Vevaxelgivare & Kamaxelgivare) för SAAB 9000 Halvkombi, SAAB 900 II, JAGUAR XK 8 Convertible (QDV)

Fel med impulsgivaren i tändsystemet
  • mekaniska skador;
  • kontakten med givaren tappas;
  • givarens magnet felar.
Tecken på fel med impulsgivaren i tändsystemet
  • motorn startar inte;
  • motorn stängs av vid tomgång;
  • störningar i motorns cykler vid tomgång;
  • motorn rycker till vid höga hastigheter;
  • försämrad motoreffekt.
Orsaker bakom fel med impulsgivaren
  • långvarig påverkan från elektromagnetism;
  • intensiva mekaniska påverkningar;
  • öppen eller kortslutning.
Diagnostisering

Kontrollera tändsystemets impulsgivare först efter du har sett tecken på fel som kontaktförlust mellan tändsystemet och impulsgivaren.

Exakt test av givaren genomförs med hjälp av ett så kallat oscilloskop och bör endast utföras vid korrekta omständigheter och kan kräva hjälp och rådgivning från proffs. Du kan också ansluta en voltmätare till enhetens poler och se så att impulsgivaren arbetar eller oscillerar mellan 0,4- 11V.

Annan testmetod är att ansluta en dylik enhet istället för impulsgivaren för att se om den funkar för att kunna utesluta om det är impulsgivaren det är fel på eller tändsystemet.

Impulsgivaren i tändsystemet har en livslängd på 107-108 aktiveringar, det vill säga, ett antal på hur många gånger enheten har aktiverats. Därmed så kan den tjäna hela fordonets längd vid optimala körförhållanden och om den samtidigt slipper mekaniska påfrestningar eller skador samt elektromagnetisk strålning under en längre tid.

Byta ut impulsgivaren

Impulsgivaren i tändsystemet kan inte lagas på grund av att den består av halvledarföroreningar som interagerar med magnetfält.

Att byta ut sensorn är svårt på grund av var den ligger placerad. Först måste du avlägsna fördelarlocket och rotera vevaxeln. Kom ihåg att det genomsnittliga märket på vevaxeln sammanfaller med markeringen på ventilens trän.

Skruva sedan loss fördelningsfästena och knacka försiktigt ut stiftet som låser fast kopplingen. Skruva sedan loss kopplingens fästen som i sin tur sedan också kan avlägsnas.

Impulsgivarens poler ska kopplas ur försiktigt så att de inte skadas. Efter allt detta så är det bara skruva loss sensorns fästen och ta bort den från sin plats.

Våra Vevaxelgivare storsäljare: Impulsgivare (Vevaxelgivare & Kamaxelgivare) nätet till attraktiva priser