loader
Vänligen väntadotted

Betyg och recensioner för Bildelaronline24.se prestanda

4.93 /5

( Recensioner - 437996 )

4.93 /5
(Recensioner - 437996)
  • 5
    (406206)
  • 4
    (21373)
  • 3
    (3788)
  • 2
    (411)
  • 1
    (199)
  • Produktkostnad + 368948

    45593 -
  • Frakt + 215571

    24006 -
  • Sortiment + 299305

    52804 -
  • Användarvänligt + 269683

    14217 -
  • Sökoptimering + 78152

    2439 -
Upprepad försäljningsdynamik hos Bildelaronline24.se mellan 2013 och 2017

Kundrecensioner

J.
2017-02-14

Är riktigt missnöjd. Beställde ett par skivor till min bil + annat material. Problemet är att Skivorna blev fel, Jag skrev till supporten, som hävdade att detta var mitt fel att beställningen blivit fel. Men hör och häpna, när jag skriver till supporten så ber dom om mitt ordernr vilket jag gav dem. Det första supporten säger till mig är följande "Skivorna du beställde fanns inte i vårat lager, så vi skickade ett par alternativa skivor till dig" Varav jag fråga hur dom kunde gör så, jag menade på att man inte bara kan skicka ett par skivor man "tror" ska passa. Vilket inte dessa gjorde såklart. När jag blev irriterad på supporten så började hon plöstligt vända allt emot mig och säger att jag gjort fel och inte dem, även fast hon precis har erkänt att dom själva har ändrat i min order och skickat mig skivor som dom trodde skulle passa istället. Jag lessnade eftersom supporten inte hade en susning av vad denne just sagt, och vad som har hänt. Denne menade på att jag skulle skicka tillbaka dessa skivor och beställa ett par nya. Men det kan ta 6-8v för mig att ens få tillbaka pengarna, Tid jag inte har. Jag fråga då ifall det inte går att byta dom. men detta verkade också helt omöjligt. Kort och gott, värdelös support.

E.C.
2017-08-28

Svensk hemsida - returer till Tyskland ??? Med "hjälp" av sitt reg.nr. får fram de delar som SKALL passa ens fordon. Beställer en rekommenderad drivknut, fettar in den, drar på damasken på axeln och hej hopp.... helt fel låsning av spår ringen. Bilen har stått på pallbock helt oduglig i snart 1 vecka p.g.a. av detta. Nu vill dom att jag skickar tillbaka den rekommenderade knuten till TYSKLAND på min bekostnad för att kanske krediteras - för den är ju infettad och förberedd för montering + att kartongen är något vissen. Vad kostar det att skicka typ 2 kilo skrot till Tyskland ? Om dom var smidiga skickade dom mig en ny av rätt typ. Men det vill dom inte trotts helt felaktiga uppgifter på hemsidan. De drivknutar dom rekommenderar till min Subaru av typ 2... är för typ 3. Så som motorsport fotograf och skribent... dags att vässa pennan på nät och i tidningar.

S.L.
2017-08-31

Usel kundsupport! Bemödar sig inte ens att svara på det man skriver till Er. Beställde delar och fick vänta nästan 3 veckor på min leverans, och när den kom var det bara 1 del av 3 som var rätt. En av delarna var till en helt annan bilmodell. Jag fick returnera delarna, på min egen bekostnad och beställa nya. Dessa kom dock relativt snabbt. Nu när Ni mottagit delarna har ni räknat ut att jag hade ett tillgodo på 1327 kr och undrade om jag ville ha detta innestående. Men mina noteringar stämmer inte alls med era, så jag bad om en specifikation. Inget svar. Så idag fick jag pengarna insatta på mitt bankkonto. 904 kr. Det försvann alltså över 400 kronor. Och jag har INTE godkänt någon utbetalning Jag tycker åtminstone att en förklaring kan vara på plats. Det är trots allt NI som gjort fel från början. //Stefan Lundh

S.M.
2017-11-01

Tyckte det gick bra att beställa och varan kom fram. Dock så vet jag inte om dom menar att leveransen ska vara inom 48 timmar eller inom 48 arbetstimmar (8 timmar per dygn). Lite besviken är jag att kablar som var med på bilden inte ingick i fläktmotståndet som jag beställt. Om vissa delar inte är med själva varan som är med på bilden kan man göra en notis att "du kan även behöva denna del". Lyckades dock tillverka ett eget kablage så att jag fick igång kupéfläkten. Supporten var även den bra, skickade en förfrågan om orderbekräftelse på mejl och fick svar inom några timmar. Så överlag är jag nöjd med sidan. Sen till alla er som spyr galla över den dåliga leveranser, dålig service etc kanske inte ska ge en rating om 5 stjärnor, det ger en liten missvisande bild om vad just ni tycker om sajten.

J.
2017-08-18

Hej. Jag skickade order 6088673 i retur, med DHL 8871928365. När kan jag vänta en återbetalning? Ordern var 2 stycken Monroe kod Sp0181. Jag fick 1st Monroe kod Sp0181 och 1st Monroe kod Sp0255 "med en överklistrad lapp med Sp0181". Mejlade er för att få rätt fjäder skickad till mig, så att jag kunde skicka tillbaka den felaktiga fjädern. Detta gick ej utan ni var tvungen att vänta på att den felaktiga fjädern kom i retur. Så jag bad om att skicka både fjädrarna i retur. Så jag la in en ny order på 2 st Monroe kod Sp0181. Dessa kom fram med rätt Monroe kod Sp0181. Vilket gick mycket snabbare. Nu väntar jag på återbetalning för returen. Vilket är konstigt returen anlände till Helsingborg den 31 Juli. Kom till erat lager den 2 Augusti.

S.W.
2017-08-18

Det krånglade rejält med leveransen, det tog över en vecka istället för 24 timmar innan prylarna skickades och jag var beredd att ge bottenbetyg. Dock lyftes betyget rejält av hur ärendet slutligen hanterades - jag blev personligen uppringd med en ursäkt för att det krånglat och de punter jag var missnöjd med hade även lyfts till cheferna. Jag gavs även en kompensation, om än mindre och symbolisk, men även det uppskattas som en snygg gest. Slutligen kan jag sammanfatta att det krånglade med leveransen men att priserna och det slutliga kundbemötandet var av toppklass och gör att jag definitivt kommer handla härifrån igen. Krånglet med frakten drog dock ändå ned betyget till bara en trea.

C.
2017-11-22

Struligt med appen i telefonen. Bättre att ta bort appen och handla direkt på nätet. Långa hanteringstider (5-6 dagar innan paketet är hemma). Ibland finns samma artikel (med samma artikelnummer) men till olika priser. Vore intressant att veta varför. Ibland visas artikel till annan bil - om man bläddrar längre ner i listan. Borde vara en varningsmärkning (t.ex. röd ram liknande grön ram med rekomendationer). Men stort tack för att ni finns med bra priser. Bli nu inte "för stora" utan behåll den fina servicen och tydligheten. finns ingen chans att ha en äldre bil i Sverige med de höga priser som Mekonomen & comp. har. Tack!

R.M.
2017-09-11

Overall I'm satisfied with your services. This is my second order here, but I must say the first one was a little bit messy, because of the delivery company called GLS. The package didn't get to me ( it took almost 1 month) and I was very dissapointed. But the money were transferred back to my account and I placed another order which was actually delivered. I will have to give you a minus for Shipping, just because you've used GLS. I will recommend you to use only DHL and UPS which offer better services than GLS. I received the package in good conditions. Thank you for that.

J.A.
2016-11-22

Bra priser snabb leverans. Jag fick fel reservdel som ej passade min bil och tog kontakt med kundtjänst som meddelade att jag skulle skicka tillbaka delen på min bekostnad, Men då tog jag kontakt med Nicholas johansson som fixade retur fraktsedel som jag fick på mail så det bara var att packa klistra och skicka tillbaka, Han fixade även kreditering hos KLARNA så dom uppdaterade fakturan, en stor eloge till honom. fixat smidigt och snabbt,precis som kunden vill att det ska vara :). rekommenderar verkligen denna sida. Jonas angermund

M.
2017-10-27

Ni ville att jag skulle verifiera min identitet genom att skicka bild på mitt kreditkort och körkort eftersom jag betalat med kreditkort. Efter ett samtal där jag missförstått er kundsupport så ville jag ha pengarna tillbaka. Men efter att ha pratat med er några timmar senare så fick jag verifierat min identitet via mobilt bank-id. Det krävde dock att jag betalade för varan för en andra gång. Väntar bara på att ni ska skicka tillbaka pengarna som ni lovat samt att ta emot mina coilovers. Tack för att jag kunde lösa betalningen snabbt.

A.K.
2017-12-03

Hej Första gången jag använt mig av era tjänster, precis avsutat en beställning och jag är lite euroforisk av hur fucking smidigt det var. Allt från att hitta rätt del, registrera mig som ny användare, beställa o betala tog mig typ 3 minuter... Imponerande. När fläkten till min Opel Corsa slutade leverera varmluft till vindrutan och efter jag besökt den lokala Opelhandlaren, såg jag hur mina reserverade julklappspengar försvunnit. Men med era priser kanske det blir mer under granen än en fläktmotor, tack o God Jul / Kimmo

P.L.
2017-09-01

De mest dumma jag någonsin varit med om!!! Delar o priser är ok, Men när jag gallrat o jämfört OEM Nr och lägger till del nr:16 eller om de va del 17. Då raderas hela listan ur min "shopping Cart". Timmar helt bortslösade. Mer tänkt till bildelaronline24. Lusten att göra en ny "cart" är helt borta. Ni kommer tappa kunder på detta... Jag e på väg att INTE använda er om detta sker en gång till. Bortsett från det så är hemsidan o utbud VÄLDIGT bra... (5Star står kvar ännu).

G.
2017-03-07

Handlar bara på denna sida och ingen annan stans för alla mina bilar! Otroligt låga priser, jämfört med dem som man har i Sverige i butikerna. Stort utbud av olika tillverkare av delar, både kända märken och mindre kända. Chatt supporten är den bästa jag upplevt på länge! Väldigt hjälpsamma och förstår allt spot-on! Frakten är också en fördel, då man får levererat allting till dörren ungefär efter 3-4 arbetsdagar man hade beställt. Starkt rekomenderad av mig!

G.A.
2017-01-18

När jag jämför priserna med Autopartsmarket så ligger Bildelaronline minst 30% högre i pris så speciellt billigt är det inte. Men här finns däremot allt men man får inte ha bråttom, leveranstiden från dörr till dörr är alltid minst en vecka och ibland mycket längre om delen du beställt inte finns i lager. Fraktpris är bra men det är otydligt när det blir fraktfritt. Uträkningen för fraktfritt är nåt som bara företaget själv kan göra, jag kan det inte.

H.P.
2018-01-07

Har under alla år alltid beställt mina delar från Tyskland/England men då det har skett från olika säljare så har frakten tagit kål på en del av summan man annars sparade. Nu har jag gjort två ordar härifrån och är verkligen helnöjd. Användarvänligare sida hittar man inte. Kanonpriser och otroligt bra info på samtliga delar, samt grymt bra utbud - allting på samma ställe dessutom. Smidigare än så här blir det inte.

Bildelaronline24.se
2018-01-08

Hej Henri, Tack för ditt fina omdöme! Mvh, Daniela Sverige Supporten

R.
2017-03-28

Priserna är grymma se bara till att du vet originalnumret på delarna så blir det rätt. Jag har beställt allt från stötdämpare till bromsar oxh servicedelar. Är man minsta osäker frågar man supporten som alla gånger fått fram rätt delar. Sluta anväda er av mekonomen och autoexpeeten som runerar er. Det mer en 50% rabatt om man jämför med mekonomen och autoexperten och delarna blir hemkörda till dörren på ca 4 arbetsdagar.

A.S.
2017-12-11

Jag har inte fått pengarna än!!! 15 nov. 20:21 EET Dear customer, Thank you for your answer. We appreciate your decision. Your order 7846380 was canceled. In the course of 1-2 business days your amount of 2602.36 sek will be refunded. If anything else we can do for you, feel free to contact us. Have a nice evening! Best wishes, manager Mariam Partex Global GmbH Marzahner Str. 21 13053 Berlin Tyskland

H.A.
2017-11-30

Jaha. fick grejorna idag. Självklart fel i en av lådorna med framfjädrar. Trots samma nummer på kartongen så var det olika fjädrar inuti. Känns som ett tidigare byte/ återköp eller liknande inte kontrollerats tillräckligt. Jag blir tvungen att köpa en fjäder på stan istället. Är ju denna helg som jag har på mej. -skit också. Intressant att se om returen och pengarna tillbaka av den felaktiga fjädern går lätt....

A.
2017-12-06

- Don't trust that the sparepart will fit on your typed registration number of the car, because if it doesnt fit IT IS YOUR OWN PROBLEM!! - Man kan inte lita på att reservdelarna kommer passa ens bil, även om man sökt med reg nr och chassinummer. Om det inte PASSAR ÄR DET DITT EGNA FEL/PROBLEM. Vägrar att acceptera återlämning eller bytt. Då ska man ha köpt en EXTRA försäkring. Bluff företag!!

B.B.
2017-08-31

Hej bildelaronline24, undrade bara lite över returen, garanti för öppet köp som kostade 49kr extra. Innebär denna garantin att jag förutom ångerrätten på 14dagar, har 100dagar extra att returnera varan ifall jag inte använt det? Anledning till att jag frågor är för att jag ännu inte hitta servon som också ska bytas och det kanske tar mer än två veckor till jag hittar och får hem denna. Mvh Besmir

2020-04-01

Recensionerna som visas väljs ut

Betygsätt oss

Välj stjärnbetyg
5/5
  • Produktkostnad

    + -
  • Frakt

    + -
  • Sortiment

    + -
  • Användarvänligt

    + -
  • Sökoptimering

    + -
Ange ditt namn
Ange din e-postadress. Den kommer ej visas på webbsidan
För att gå vidare, godkänn vår integritetspolicy.
Dina åsikter är viktiga för oss
Kundvagn
#
Din kundvagn är tom