Kylarslang VW GOLF
Kylarslang VW GOLF modeller till de bästa priserna
Kylarslang VW GOLF: användbar information
-
Delar som bör bytas ut samtidig som en del av ett servicekit
- Kylmedelsfläns
- Tätning, kylvätskeledning
- Ringtätning, kylvätskerör
- Lock till expansionskärl
- Expansionskärl
- Vattenpump
- Extra vattenpump
- Frostskydd
- Luftningsslang, expansionsbehållare
- Lägsta pris 5,00 kr
- Högsta pris 2678,00 kr
-
Bästa prisBildelaronline24.se garanterar VW GOLF Kylslang av hög kvalitet till mycket attraktiva priser.
-
Låga fraktkostnaderFraktfritt inom Sverige gäller på beställningar över 2000 kr förutom vid beställning av skrymmande varor, däck eller utbytesobjekt.
-
Stort urvalFör tillfället innehåller vårt sortiment över 500000 bildelar.
-
Snabb leverans
Leveranssätt
-
Förteckning över tillverkare: Kylvattenslang VW GOLF:
Kylarslangar & rör i en Volkswagen Golf: var sitter de och vad är de till för?
De här delarna hittas i motorutrymmet. De kopplar ihop motorn med kylaren, expansionskärlet samt andra enheter. De säkerställer kylarvätskans (med frostskyddsmedel) cirkulation – runt i kylsystemets olika delar.
Vilka varianter är bäst: silikon eller gummi?
I fabriken utrustas Volkswagen Golf med gummidelar för dessa detaljer. Deras främsta fördel är det låga priset. Silikonslangar är dyrare – men även mer hållbara. De behåller sin elasticitet vid låga omgivningstemperaturer, är motståndskraftiga mot sprickor och sluter tätt till sina kopplingar. Speciella klämmor kan behöva användas för montering och fäste.
Vad är de första tecknen på dåliga kylarslangar & rör? Vad är de vanligaste problemen med en Volkswagen Golf?
Tecken på funktionsfel inkluderar:
- delarnas ändar blir mjuka och porösa med ojämnheter, och försämringen orsakas av elektrokemisk påverkan
- vätskedroppar på klämmorna och kopplingarna, som kommer från läckage
- svullna sektioner, orsakat av överhettning från insidan
- förhårdnade eller blanka områden, på grund av exponering av för höga temperaturer från utsidan.
- slit- och skrapmärken samt revor, som ett resultat av att delarna kommit i kontakt med motordelar, exempelvis på grund av felaktig montering.
- parallella sprickor på slangarnas böjar, som orsakats av påverkan av ozon – som finns i avgaserna
- svullnad och avskalning, ofta orsakad av olja
Vad visar de delar som är för mjuka eller för hårda?
Gummislangar och rör kan bli hårda vid låga temperaturer, vilket är naturligt. Om de inte återgår till sin normala form när de blir varma, innebär det att materialet har åldrats och de behöver bytas ut. Förhårdning kan också vara ett tecken på för högt kylartryck. Detta kan orsakas av en övertrycksventil som fastnat i expansionskärlets lock eller i kylarens lock, eller ett luftlås i kylsystemet.
Om delarnas material är för mjukt, kan det indikera att de håller på att försämras och förfaller. Å andra sidan, kan det även vara ett tecken på otillräckligt med tryck i kylarvätskan (med frostskyddsmedel), på grund av en trasig vattenpump.
Vad är de rekommenderade utbytesintervallen för kylarslangar och rör på en Volkswagen Golf?
De här bildelarna har inte inte en specifik livslängd. De byts ut när ett funktionsfel inträffar. I genomsnitt går gummidelar sönder tidigare än de i silikon, då de är känsligare för aggressiv miljöpåverkan.