• Högsta pris
    Bildelaronline24.se garanterar Bränslespridare av hög kvalitet till mycket attraktiva priser.
  • Leveranskostnader
    Spara på leveranskostnaden! Vi erbjuder fri frakt för alla beställningar över 1500 kr Inom Sverige
  • Stort urval
    För tillfället innehåller vårt sortiment över 500000 bildelar
  • Snabb frakt!

    Leveranssätt

    Utmärkt leverans! Du kommer att få din beställning av bildelar inom ett par arbetsdagar.

  • COMODO - betala säkert för Spridare (Bränslespridare)
  • Bil Insprutningsventil Reservdelar betalades via Paypal
  • Fordon Injektorer Reservdelar betalades via MasterCard
  • Till din Bil Spridare (Bränslespridare) Reservdelar betalades via Visakort
  • Bil Spridare (Bränslespridare) Reservdelar betalades via Klarna Faktura
  • payment_Bankoverforing_brand

Byt ut en bildelar som Spridare (Bränslespridare) - vare sig den är defekt eller har passerat sitt förbrukningsdatum. Hitta nyttig information om Spridare (Bränslespridare)

Insprutningsventil är en typ av bränsle spruta (diesel eller brännolja). Sprayning under ett högt bränsletryck är möjlig på grund av insprutningssystemet. Flera atmosfärer krävs för bensin och från hundratals till tusentals atmosfärer är nödvändiga för dieselbränsle. Det finns två typer av insprutningsventiler. Första typen är centrala ventiler för en enda punkt puls injektion. Andra typen är insprutningsventiler för bensin insprutning under högt tryck in i motorns cylindrar.

När det gäller de elektromagnetiska injektorer, de används i moderna system bensin injektion som ventil arbetar och starta injektioner när vi talar om elektroniskt styrda insprutningssystem i cylindrarna. I system med en enda injektion finns används också centrala insprutningsventiler. Den vanligaste konstruktionen för bränsleinsprutningssystem är den centrala ventilen.

Det är lätt att ersätta en felaktig ventil. Först måste du ta bort bränslefördelaren tillsammans med insprutningsventiler. Det andra måste du också ta bort stoppen ventil rotation och sedan dra insprutningsventiler av bränsle distributör. För att installera en ny del är också lätt. Du måste göra alla dessa operationer i omvänd ordning. Det enda undantaget är att innan du installerar ventilerna är det nödvändigt att smörja runt tvärsnitt ringar.

Som i många andra fall kommer felkod som visas på instrumentbrädan i en bil hjälper dig att avgöra injektorventilen fel. Det är lätt att ändra insprutningsventiler och det är också lätt att beställa dem på nätet. Du behöver inte köra någonstans för att hitta en fender, speglar eller grillen. Om du har en dator och Internet, kan du beställa dem från kontoret eller hemmet. Det är också viktigt att vår webbshop kommer att spara inte bara din tid utan också pengar, eftersom våra priser är mycket lägre än de i servicecentra och specialbutiker.

Spridare (Bränslespridare) för MERCEDES-BENZ Sedan (W124), MERCEDES-BENZ S-KLASS (W126), MERCEDES-BENZ S-KLASS (W126)

Fel med insprutningsventil
  • igentäppt filter;
  • felaktig munstycksöppning;
  • förorenade utlopp;
  • läckage;
  • försämrad genomströmning.
Tecken på fel med insprutningsventil
  • misslyckanden och ryckningar när motorn belastas mer;
  • ostabil tomgång;
  • förlorad motoreffekt;
  • ökad bränslekonsumtion;
  • motorn svajar;
  • bränt hål i insprutningsventilen;
  • låg fordonsdynamik;
  • fel katalysatorn;
  • klistrad sprutare;
  • ökade avgasutsläpp i avgaserna.
Orsaker bakom fel med insprutningsventil
  • användning av lågkvalitativt bränsle;
  • smutsavlagringar inuti ventilen;
  • mekaniska skador;
  • skador eller slitage på munstycksnålen;
  • avlagringar av förbränningsprodukter på ventilens utsida;
  • slitage eller igentäppt utlopp;
  • dåligt tajmad filterrengöring.
Diagnostisering

Du måste byta ut insprutningsventilen efter en viss körsträcka förutsatt att du har rengjort den regelbundet enligt rekommenderade rutiner efter en annan viss körsträcka med hjälp av bränsletillsatser som också måste bytas ut efter en tredje viss körsträcka för att förhindra igensättning.

Du måste mäta varje cylinders avgaser av koldioxid och kolväte. Angivna normalvärden bör finnas i varje cylinder. Stora skillnader indikerar på ventilfel. Analysera insprutningen genom att ta hjälp av ett så kallat oscilloskop som är kopplad till jordkontakten och insprutningsstyrenheten.

Använd sedan ohmmeter för att kontrollera kabelanslutningen. Allt detta kräver specialutrustning och utförs bäst och säkrast av ett dedikerat proffs.

Laga insprutningsventilen

Att laga ventilen utförs genom att rengöra den från ansamlad smuts. Detta ska utföras efter varje 40 000 km i körd bilsträcka. Använd bränsletillsatser för rengöring. Dessa måste fyllas på nytt efter varje 3000 km i körd bilsträcka för att förhindra igentäppning.

Om ventilen redan är kraftigt förorenad så måste du rengöra den med särskilt lösningsmedel. Detta gör du genom att först stänga av pumpen och dräneringsröret och sedan kopplar bränsleledningen till montertanken som innehåller lösningsmedel. Kör motorn på med lösningsmedel i runt en timme: först från tomgång och sedan gradvis i ökat motorvarvtal. Svårare och mer fasta avlagringar som skall avlägsnas kräver demontering av ventilen. Ultraljudsrengöring är ett sätt i detta fall. Då är delen nedsänkt i en särskild lösning som samarbetar med själva ultraljudet vid rengöringsprocessen.

Byta ut insprutningsventilen

Förbrukningslängden för denna slags ventil, förutsatt regelbunden rengöring, är runt 200 000 kilometer i körsträcka som sagt var. Du byter ut den genom att först lätta på trycket i bränslefördelningsröret. Avlägsna sedan luftfilterröret, tomgångsreglerarens selar, munstyckenas kablar, samt gasspjällssensorn. Demontera också tryckregleringsslangen och bränsleledningen. Skruva loss bultarna från bränsleslangen och ta bort den. Avlägsna ventilerna genom att t bort häftklamrarna och installera den nya delen där. Installera sedan alla komponenter i omvänd ordning som ett sätt att montera tillbaka allt på rätt sätt igen.

Våra Bränslespridare storsäljare: Injektorer nätet till attraktiva priser