Bil Tändkablar & Tändkabelsats Topp kvalitet for en øverste pris
  • Högsta pris
    Bildelaronline24.se garanterar Tändkablar & Tändkabelsats av hög kvalitet till mycket attraktiva priser.
  • Leveranskostnader
    Spara på leveranskostnaden! Vi erbjuder fri frakt för alla beställningar över 1500 kr Inom Sverige
  • Stort urval
    För tillfället innehåller vårt sortiment över 500000 bildelar
  • Snabb frakt!

    Leveranssätt

    Utmärkt leverans! Du kommer att få din beställning av bildelar inom ett par arbetsdagar.

  • payment_comodo_brand
  • Bil Tändkablar & Tändkabelsats Reservdelar betalades via Paypal
  • Fordon Tändkablar & Tändkabelsats Reservdelar betalades via MasterCard
  • Till din Bil Tändkablar & Tändkabelsats Reservdelar betalades via Visakort
  • Bil Tändkablar & Tändkabelsats Reservdelar betalades via Klarna Faktura
  • payment_Bankoverforing_brand

Byt ut en bildelar som Tändkablar & Tändkabelsats - vare sig den är defekt eller har passerat sitt förbrukningsdatum. Hitta nyttig information om Tändkablar & Tändkabelsats

Tändsystemet är ett system i vilket det finns instrument och anordningar som ger utseendet av en gnista i det ögonblick som krävs för motorns drift. Hela systemet är en del av fordonets elektriska system. Förfarandet enligt systemets funktion kan beskrivas på följande sätt: i cylindrarna förgasare motor antänds den komprimerade luften och bränsleblandningen av en gnista, som är utformad i tändstiftet. När det gäller den höga spänningen som krävs för att skapa en gnista kan man säga att den är ett resultat av samspelet mellan batteriets tändningsanordningar.

Tändsystemet är ett system som används i bensinmotorer för att omvandla den låga spänningen till hög spänning, samt för att distribuera den till motorns cylindrar. Störningar av tändsystemet uppstår i många fall, exempelvis vid felaktig justering av centrifugalen (eller om det uppkommer ett fel på denna). När det gäller de moderna bilarna kan tändsystem misslyckas på grund av ett felaktigt elektroniskt styrenhets-program.

Andra vanliga orsaker till att systemet slutar fungera har att göra med fel vad gäller en gnista i en eller flera cylindrar, vilket händer på grund av låg kraftpuls eller ett misslyckande med isoleringen. Ett annat fel kan vara att det sker en fullständig frånvaro av gnistor i cylindrarna. I de här fallen kan tändsystemet i regel inte repareras, utan det är nödvändigt att ersätta antingen hela systemet eller enbart de felaktiga delarna, t.ex strömbrytare, tändstift, högspänningstråd, tändmodul, elektrisk strömvändare, ledningar, osv.

Vid problem med tändsystemet föreslår vi att du inte vänder dig till bilverkstäder eller specialbutiker i första hand, eftersom det inte är säkert att delarna de säljer är av så hög kvalitet eller att de över huvud taget är nya, men priserna är garanterat ganska höga. Det är mycket enklare och billigare att beställa de nödvändiga delarna online; kostnaden är mycket lägre än i konventionella butiker, leveranstiden är kort, och du kommer att bli positivt överraskad över hur pass utmärkt kundtjänst vi erbjuder!

Tändkablar & Tändkabelsats för RENAULT KANGOO (KC0/1_), RENAULT KANGOO (KC0/1_), CHRYSLER PT CRUISER (PT_)

Fel med tändkablarna
  • mekaniska skador;
  • bristen;
  • oxiderade anslutningar;
  • brunnit upp.
Tecken på fel med tändkablar
  • strömläckage;
  • motståndet överstiger kablarnas normvärden;
  • dippar i motorns cykler;
  • förlorad motoreffekt;
  • lukt av bränd isolering i kupén;
  • ingen tändning.
Orsaker bakom fel med tändkablarna
  • fukt tränger sig in i de öppna kontakterna;
  • öppen krets;
  • användning av lågkvalitativa reservdelar och elkablar;
  • skador på isoleringen;
  • felaktiga spolar eller tändstift.
Diagnostisering

Det går inte att identifiera fel i tändkablar utan särskild utrustning. Om du ser sotspår eller utbrändhet eller andra synliga skador på isoleringen på kablarna så måste du byta ut dem direkt.

Du kan kontrollera alla batterier och tändstift med hjälp av kablar. Använd en voltmeter och en amperemeter för att mäta spänning och resistans i ledningarna. Om värdena avviker från normala intervallen så måste du byta ut kablarna.

Det finns inga särskilda instruktioner för hur ofta du ska diagnostisera kablarna. Kontrollera hela tändsystemet efter varje 30 000-40 000 km i körsträcka som en planerad kontroll av tändsystemet.

Reparation och utbyte av tändkablar

Elkablar kan inte lagas. Som tur var är de så billiga att det är inga problem att investera i nya vid behov. Du kan därmed byta ut dem vid minsta fel som du upptäcker hos dem. Du kan koppla ihop kablarna på egen hand så länge du följer rätt kopplingsschema. På bensinmackar eller dedikerade verkstäder kan du få detta gjort på cirka 15 minuter. Vanligen ska du planera att byta ut kablarna, oavsett deras skick, efter varje 2-3 år av fordonsdrift.

Våra Tändkablar & Tändkabelsats storsäljare: Tändkablar & Tändkabelsats nätet till attraktiva priser