Bil Fjäderbens Stödlager, Fjäderbenslager Topp kvalitet for en øverste pris
  • Högsta pris
    Bildelaronline24.se garanterar Fjäderbens Stödlager av hög kvalitet till mycket attraktiva priser.
  • Leveranskostnader
    Spara på leveranskostnaden! Vi erbjuder fri frakt för alla beställningar över 1500 kr Inom Sverige
  • Stort urval
    För tillfället innehåller vårt sortiment över 500000 bildelar
  • Snabb frakt!

    Leveranssätt

    Utmärkt leverans! Du kommer att få din beställning av bildelar inom ett par arbetsdagar.

  • COMODO - betala säkert för Fjäderbenslagring (Fjäderbenslager)
  • Bil Fjäderbenslagring (Fjäderbenslager) Reservdelar betalades via Paypal
  • Fordon Fjäderbenslager Reservdelar betalades via MasterCard
  • Till din Bil Fjäderbenslagring (Fjäderbenslager) Reservdelar betalades via Visakort
  • Bil Fjäderbenslagring (Fjäderbenslager) Reservdelar betalades via Klarna Faktura
  • payment_Bankoverforing_brand

Byt ut en bildelar som Fjäderbenslagring (Fjäderbenslager) - vare sig den är defekt eller har passerat sitt förbrukningsdatum. Hitta nyttig information om Fjäderbenslagring (Fjäderbenslager)

Lagret är en teknisk anordning och en del av fjäderbenet som stöder en fast struktur med viss stelhet. Det ger också rotation och fixerar positionen. Det första fjäderbenslagret uppfanns redan 1829. Rullkontakt som stödjer fjäderbenet säkerställer vändningar vid varje gång hjulen vänder. Låt oss titta närmare på hur detda händer. Rullager består av ett par ringar med olika former. På den yttre ytan av den inre ringen och den inre ytan av den yttre ringen finns det rör på vilka lagrets rullkroppar rör sig under arbetsprocessen.

För att minska storleken och öka noggrannheten och styvheten hos vissa komponenter använder man kombinerade lager i vissa fordon. Det finns också rullager gjorda utan separator (vissa typer av lager kan vara utan dem). Sådana lager har ett stort antal rullande element och en stor kapacitet. Emellertid är den högsta rotationshastighet av lager utan separatorn mycket lägre på grund av överdriven rotation av stunder av motstånd.

Rullager fungerar främst på rullande friktion. I detta fall finns det endast små förluster på grund av friktion mellan separatorn och rullelementen. Därför är energiförluster för friktion minskade jämfört med glidlager, och det saktar ner slitaget. Patron rullager har ett skyddande hölje och kräver inte underhåll som t.ex. fett ersättning. Öppna lager är ganska känsliga för inträngning av främmande föremål, eftersom de leder till ganska snabb förstörelse.

Har du problem med ditt fjäderben och behöver köpa ett modernt lager? I vår webbutik hittar du t.ex. expansionsventil, servocylinder eller svänghjul till måttliga priser, och vi garanterar dessutom korta leveranstider och en utmärkt kundservice!

Fjäderbenslagring (Fjäderbenslager) för FORD FIESTA V (JH_, JD_), FJÄDERBENSLAGER FÖR AUDI A4 (8D2, B5), VOLVO V70 I (LV)

Fel med fjäderbenslager
  • slitage på inre eller yttre ringen;
  • sprickor på lagrens ytor;
  • slitage på monteringshålen eller packningarna;
  • lagerkorrosion.
Tecken på fel med fjäderbenslager
  • bakslag;
  • brum och skallring i stötdämparens område;
  • svårare att styra bilen;
  • fordonet rullar mer.
Orsaker bakom fel med fjäderbenslager
  • körning på lågkvalitativa vägbanor;
  • aggressiv körstil;
  • temperatursjunkningar;
  • installation av lågkvalitativa däck, aerodynamiska spoilers och stänkskärmar;
  • du följer inte driftrekommendationerna för delen ifråga;
  • föroreningar i delen.
Så diagnostiserar du fjäderbenslagret

Det rekommenderas att du kontrollerar lagrens skick efter varje 20 000 km i körsträcka.

  • Du kan trycka på stötdämparens fjäder och be en annan person vrida ratten medan. Om lagren är slitna så kommer du att höra ett metalliskt klick och känner av returchock i din handflata.
  • Vid låga hastigheter så ska du svänga och bromsa och lyssna. Du hör bakgrundsoljud och känner att ratten är glapp när det är fel på fjäderbenslagret.
  • Om du kör på en guppig väg så bör du höra skärande metalljud från fjäderbenet. Detta är starkaste tecknet på att det är dags att göra någonting åt saken.

Byta ut fjäderbenslagret

Vi vill påminna dig först om att du måste byta ut fjäderbenslagren efter varje 100 000 kilometer i körsträcka oavsett deras skick vid utbytet. Du kan byta ut delen på egen hand genom att följa följande steg:

  • Lyft upp sidan du ska byta på med domkraft och avlägsna hjulet;
  • om du har ABS-system så ska du avlägsna hjulhastighetssensorns trådklämma;
  • avlägsna bromsslangens klämmor;
  • skruva loss krängningshämmarens övre tapp och styrspindelns bultar;
  • ta bort eller stötta underarmen;
  • lyft upp huven och skruva loss stödstagets övre fästmutter;
  • skruva åt muttrarna med skiftnyckel;
  • dra ut staganordningen;
  • tryck ihop fjädern på båda sidorna samtidigt;
  • byt ut det gamla lagret;
  • i slutet av utbytet så utför du en ny hjulinställning.

Fjäderbenslagring (Fjäderbenslager) ersättning - instruktioner, beskrivningar och reparation

Våra Fjäderbens Stödlager storsäljare: Fjäderbenslager nätet till attraktiva priser