Bil Kilremmar Topp kvalitet for en øverste pris
  • Högsta pris
    Bildelaronline24.se garanterar Kilremmar av hög kvalitet till mycket attraktiva priser.
  • Leveranskostnader
    Spara på leveranskostnaden! Vi erbjuder fri frakt för alla beställningar över 1500 kr Inom Sverige
  • Stort urval
    För tillfället innehåller vårt sortiment över 500000 bildelar
  • Snabb frakt!

    Leveranssätt

    Utmärkt leverans! Du kommer att få din beställning av bildelar inom ett par arbetsdagar.

  • COMODO - betala säkert för Kilremmar
  • Bil Kilremmar Reservdelar betalades via Paypal
  • Fordon Kilremmar Reservdelar betalades via MasterCard
  • Till din Bil Kilremmar Reservdelar betalades via Visakort
  • Bil Kilremmar Reservdelar betalades via Klarna Faktura
  • Bil Kilremmar auto reservdelar betalades via Bankoverforing

Byt ut en bildelar som Kilremmar - vare sig den är defekt eller har passerat sitt förbrukningsdatum. Hitta nyttig information om Kilremmar

Poly V-rem kännetecknas av en låg profil, liksom förekomsten av flera längsgående kilar eller vattendrag. Dessutom ger bältet av denna typ med hög hållfasthet med förbättrad kraftöverföring. I vissa fall är poly-V remmar används för att ersätta platt och kilremmar, som är verksamma i satsen. Bälten av denna typ är sällan ersättas eftersom de har en ökad flexibilitet och beständighet mot sprickbildning, såväl som minskad värmeutveckling.

Förstå att det är nödvändigt att ändra bältet, måste du peka på några punkter. Om du hör en vissling, som visas när du laddar bilen el och indikatorn rapporterar problem generatorn, så är problemet exakt med Poly-V rem. I detta fall är bandet slitna eller något sträckt. Innan undersöker bältet, ta ut nyckeln ur tändlåset och koppla rätt kabel från batteriet. Detta låter dig att inspektera bältet för slitage, för att se om det finns till exempel sprickor, brott, förlust av elasticitet och töjning.

Om bältet är utsliten, måste du byta ut den. Även en oprofessionellt kommer att kunna ersätta bältet. För att göra detta, ta bort den gamla remspänning och lossa muttern spännare bulten med nyckel. Spännaren representeras antingen som en bult eller som ett galler i form av en halvcirkel - det beror på modell och bilmärket. Den nya bältet ska monteras på samma sätt som det gamla. Efter det, jämföra de gamla och nya band för att se att de är av samma storlek. För att installera först dra bältet, vilket kräver användning av bultspänning, men kom ihåg att bältet inte får vara mycket snäv.

Efter installationen, testa den nya remmen. Om du hör i visselpipan ska remspänningen stärkas. Det är inte ett problem att köpa en ny rem, bara vilja beställa några andra varor på Internet. Gå till vår online butik, välja från ett stort antal bildelar, inklusive torktumlare, oljenivå indikatorn eller foder - det du behöver, välj modell och märke på bilen och beställa en ny del. Det är mycket enkelt!

Kilremmar för TOYOTA COROLLA Wagon (__E11_), CITROËN C4 Grand Picasso I (UA_), NISSAN PATHFINDER (R51)

Fel med kilrem
  • brutet bälte;
  • slitage på sidodelarna;
  • sprickor, spjälkning eller minifrakturer på bältets nedre sidor;
  • materialet har tappat sin styvhet;
  • ojämn sträckning och slitage;
  • vridet bälte.
Tecken på fel med kilrem
  • visselljud när motorn går;
  • överhettning av motorn vid tomgång;
  • utslitet bälte i form av struktur;
  • dippar i förbränningen när motorn körs kall.
Orsaker bakom fel med kilrem
  • blockerad eller styv driftrörelse;
  • för lite eller för mycket bältesspänning;
  • främmande objekt tränger sig in i systemet;
  • slitage på bältesspåren;
  • ojämnt slitage på den yttre delen;
  • oljor eller kemikalier skadar bältet;
  • felaktig installation av kilremmar och dess fästelement;
  • otillräckligt mellan bältet och drivkraften;
  • användning av undermåliga delar eller material;
  • långsiktig inverkan från låga eller höga temperaturer i systemet;
  • överdrivet startmoment;
  • dåligt tajmat utbyte av systemdelarna;
  • du följer inte driftrekommendationerna för systemet.
Diagnostisering

Det rekommenderas att du kontrollerar remmarnas spänning och skick efter varje 1000 körda km. Kontrollera bältet genom att trycka ner bältet med ett finger och ser du en deformering som överstiger 5 mm så är det skadat och måste lagas eller bytas ut. Om du ser oljefläckar på bältet så måste du byta ut det samt kontrollera eventuella närliggande tätningar för att upptäcka eventuella läckage. Kontrollera även generatorn och närliggande delar till kilremmarna såväl som sakerna som de driver runt för att se att inte flisor, eller andra främmande delar tycks slita ut remmarna för fort eller för tidigt än beräknat i deras livslängder.

Byta ut kilremmar

Du behöver inte försöka laga eller försöka återställa kilremmarna med tanke på deras låga kostnad för att investera i nya sådana. Installationen är inte komplicerad och kräver ingen särskild utrustning för att få jobbet gjort. Börja med att avlägsna kåpan och lossa på justeringsbulten samt fästelementen som håller fast kylsystemets vattenpump. Avlägsna sedan remmen och byt ut den mot nya. Var mycket noga och försiktig nu att inte skada spännrullarna. Efter du har installerat de nya remmarna på remskivorna så drar du åt justeringsbulten och ställer in den nya korrekta remspänningen nu för de nyinstallerade kilremmarna.

Kilremmar ersättning - instruktioner, beskrivningar och reparation

Våra Kilremmar storsäljare: Kilremmar nätet till attraktiva priser