Bil Bromsbelägg bak och fram Online katalog
Letar du efter Bromsbelägg till din bil?
Bromsbelägg ENLIGT TYP
-
Bästa prisBildelaronline24.se garanterar Bromsklossar av hög kvalitet till mycket attraktiva priser.
-
Låga fraktkostnaderFraktfritt inom Sverige gäller på beställningar över 2000 kr förutom vid beställning av skrymmande varor, däck eller utbytesobjekt.
-
Stort urvalFör tillfället innehåller vårt sortiment över 500000 bildelar.
-
Snabb frakt!
Leveranssätt
Bromsbeläggsats katalog över tillverkare:
Byt ut en bildelar som Bromsbelägg - vare sig den är defekt eller har passerat sitt förbrukningsdatum. Hitta nyttig information om Bromsbelägg
- onödigt slitage på materialet;
- ojämnt slitage;
- repor, sprickor eller avskalningar från beläggen;
- sprickor eller mekaniska skador på bromsbelägget;
- deformering på bromsbelägget.
- sigifnikant ökad bromssträcka;
- visselljud vid inbromsning;
- förändrad fordonsbana vid hård inbromsning;
- vibrationer eller ryck i hjulen vid inbromsning;
- material sticker ut från bromsbacken.
- du följer inte delens användningsrekommendationer;
- sportig körstil;
- smörjmedel eller smuts kommer in i bromsbelägget;
- användning av lågkvalitativa förbrukningsvaror;
- glappa bromsbelägg;
- du installerar fel slags bromsbelägg.
Du kan kontrollera bromsbeläggen genom att mäta dess tjocklek och kontrollera dess strukturella tillstånd. Den minsta tillåtna tjockleken hos bromsbelägg är 2 mm. Beläggens ytor ska vara släta, utan flisor eller sprickor. De deras slitage bör också vara likvärdiga.
Du kan också kontrollera bromsprocessen. Accelerera fordonet upp till 60-80 km/h på en plan och torr vägg och bromsa in. Under normala förhållanden så ska bromssträckan vara jämn. Om du varken hör slipningar eller vissel från bromsarna så innebär det att de är i gott skick.
Fullständig inspektion av bromsbeläggen utförs efter varje 10 000-15 000 hos den dedikerad verkstad eller bensinmack.
Reparation och utbyte av bromsbeläggNumera så lagar du inte bromsbelägg. Självfallet så kan mekaniker byta ut friktionsbeläggen hos beläggen men detta är bara onödigt och dyrare än att bara köpa ett par nya bromsbelägg och byta ut dessa mot de gamla. Detta kommer då göra att du vinner i längden på att välja att köpa nya istället för att bara försöka laga de gamla.
Det är viktigt att utbytet av bromsbelägg utförs noga och exakt så därför ska du alltid överlämna det till experterna. Kör aldrig med gamla bromsbelägg. Se till att alltid byta ut bromsbeläggen efter varje 15 000-20 000 kilometer i körsträcka.
Bromsbelägg ersättning - instruktioner, beskrivningar och reparation
Bromsklossar väljare till