BROMSBELÄGG & BROMSBELÄGGSATS

  • Högsta pris
    Bildelaronline24.se garanterar Bromsklossar av hög kvalitet till mycket attraktiva priser.
  • Leveranskostnader
    Spara på leveranskostnaden! Vi erbjuder fri frakt för alla beställningar över 1500 kr Inom Sverige
  • Stort urval
    För tillfället innehåller vårt sortiment över 500000 bildelar
  • Snabb frakt!

    Leveranssätt

    Utmärkt leverans! Du kommer att få din beställning av bildelar inom ett par arbetsdagar.

  • COMODO - betala säkert för Bromsbelägg & Bromsbeläggsats
  • Bil Bromsbelägg & Bromsbeläggsats Reservdelar betalades via Paypal
  • Fordon Bromsklotsar Reservdelar betalades via MasterCard
  • Till din Bil Bromsbelägg & Bromsbeläggsats Reservdelar betalades via Visakort
  • Bil Bromsbelägg & Bromsbeläggsats Reservdelar betalades via Klarna Faktura
  • Bil Bromsbelägg & Bromsbeläggsats auto reservdelar betalades via Bankoverforing

Byt ut en bildelar som Bromsbelägg & Bromsbeläggsats - vare sig den är defekt eller har passerat sitt förbrukningsdatum. Hitta nyttig information om Bromsbelägg & Bromsbeläggsats

Trumbroms är en av de typer av bromssystem, som består av en roterande trumma och bromsning åstadkoms genom att trycka på bromsskorna till trumman. Bromsbelägg består av metalliska komponenter som är månformad, till ytan som skor, tillverkade på basis av asbest, bifogas. På en av dynorna det finns placerat en spaken.

I en trumbroms mekanism med två arbetande cylindrar gynnsam effekt ökar i gånger på grund av rotationen av trumman samtidigt flytta bilen, vilket tenderar mer att trycka sig till den under bromsning. Som ett resultat, minskar den nödvändiga kraften på bromspedalen. Det räcker nu föraren ganska lätt att trycka på pedalen trumman kuddar röra trumman. Efter detta effekten börjar att arbeta som en slags "booster".

Nyttjandeperiod av bromsbelägg för trumma system är upp till 100,000 kilometer. En så lång livslängd trumbroms system är lätt att förklara: det är en mycket enkel och mycket säker konstruktion. Trumma system skor har en stor arbetsyta, så att slitaget är mycket långsammare. Om slaven bromscylindrar är felfri, fungerar systemet utan underhåll under flera år.

Bromstrummor slits ut mycket långsamt och inte kräver täta spår. Ändå bromsbelägg är inte eviga. Så om du behöver byta ut den, är det inte nödvändigt att vänta tills de kommer att föra det från bensinstationen. Så mycket mer att ett sådant köp kommer att kosta dig två och kanske tre gånger så mycket. Den bästa köpet skulle ske genom vår webbutik. Du kommer att spara inte bara pengar, utan också tid. Köp även andra auto delar, såsom centrallås, bultar, topplock och termostat i vår webbutik.

Bromsbelägg & Bromsbeläggsats för MERCEDES-BENZ B-KLASS (W245), AUDI A6 Avant (4F5, C6), TOYOTA AVENSIS Kombi (T25)

Fel på bromsbeläggen
  • onödigt slitage på materialet;
  • ojämnt slitage;
  • repor, sprickor eller avskalningar från beläggen;
  • sprickor eller mekaniska skador på bromsbelägget;
  • deformering på bromsbelägget.
Tecken på fel på bromsbeläggen
  • sigifnikant ökad bromssträcka;
  • visselljud vid inbromsning;
  • förändrad fordonsbana vid hård inbromsning;
  • vibrationer eller ryck i hjulen vid inbromsning;
  • material sticker ut från bromsbacken.
Orsaker bakom fel på bromsbeläggen
  • du följer inte delens användningsrekommendationer;
  • sportig körstil;
  • smörjmedel eller smuts kommer in i bromsbelägget;
  • användning av lågkvalitativa förbrukningsvaror;
  • glappa bromsbelägg;
  • du installerar fel slags bromsbelägg.
Diagnostisering

Du kan kontrollera bromsbeläggen genom att mäta dess tjocklek och kontrollera dess strukturella tillstånd. Den minsta tillåtna tjockleken hos bromsbelägg är 2 mm. Beläggens ytor ska vara släta, utan flisor eller sprickor. De deras slitage bör också vara likvärdiga.

Du kan också kontrollera bromsprocessen. Accelerera fordonet upp till 60-80 km/h på en plan och torr vägg och bromsa in. Under normala förhållanden så ska bromssträckan vara jämn. Om du varken hör slipningar eller vissel från bromsarna så innebär det att de är i gott skick.

Fullständig inspektion av bromsbeläggen utförs efter varje 10 000-15 000 hos den dedikerad verkstad eller bensinmack.

Reparation och utbyte av bromsbelägg

Numera så lagar du inte bromsbelägg. Självfallet så kan mekaniker byta ut friktionsbeläggen hos beläggen men detta är bara onödigt och dyrare än att bara köpa ett par nya bromsbelägg och byta ut dessa mot de gamla. Detta kommer då göra att du vinner i längden på att välja att köpa nya istället för att bara försöka laga de gamla.

Det är viktigt att utbytet av bromsbelägg utförs noga och exakt så därför ska du alltid överlämna det till experterna. Kör aldrig med gamla bromsbelägg. Se till att alltid byta ut bromsbeläggen efter varje 15 000-20 000 kilometer i körsträcka.

Bromsbelägg & Bromsbeläggsats ersättning - instruktioner, beskrivningar och reparation

Våra Bromsklossar storsäljare: Bromsklotsar nätet till attraktiva priser