BROMSREDUCERINGSVENTIL (BROMSKRAFTSREGULATOR)

  • Högsta pris
    Bildelaronline24.se garanterar Bromskraftsregulator av hög kvalitet till mycket attraktiva priser.
  • Leveranskostnader
    Spara på leveranskostnaden! Vi erbjuder fri frakt för alla beställningar över 1500 kr Inom Sverige
  • Stort urval
    För tillfället innehåller vårt sortiment över 500000 bildelar
  • Snabb frakt!

    Leveranssätt

    Utmärkt leverans! Du kommer att få din beställning av bildelar inom ett par arbetsdagar.

  • COMODO - betala säkert för Bromsreduceringsventil (Bromskraftsregulator)
  • Bil Bromsreduceringsventil (Bromskraftsregulator) Reservdelar betalades via Paypal
  • Fordon Bromsreducering Reservdelar betalades via MasterCard
  • Till din Bil Bromsreduceringsventil (Bromskraftsregulator) Reservdelar betalades via Visakort
  • Bil Bromsreduceringsventil (Bromskraftsregulator) Reservdelar betalades via Klarna Faktura
  • Bil Bromsreduceringsventil (Bromskraftsregulator) auto reservdelar betalades via Bankoverforing

Byt ut en bildelar som Bromsreduceringsventil (Bromskraftsregulator) - vare sig den är defekt eller har passerat sitt förbrukningsdatum. Hitta nyttig information om Bromsreduceringsventil (Bromskraftsregulator)

Vakuum Bromsförstärkare, kanske är den vanligaste typen av boosters som används i bromssystem i alla moderna bilar. Det skapar en extra kraft på bromspedalen grund vakuum. Utnyttjande av boostern gör driften av bromssystemet av bilen mycket lättare och därmed minskar förarens trötthet. Brake booster verkar på alla hjul på samma gång. Bromsservo behövs för att minska ansträngningen på bromspedalen, men med bevarande av produktivitet färdbromssystemet. Idag även små bilar har bromsar boosters.

Så, vad är principen för booster verksamhet och dess konstruktion? Kroppen är uppdelad i två behållare. En stång passerar genom membranet. Till den ena änden av stången bromspedalen är fäst. Med den andra det trycker på huvudbromscylinder ventil. Ett av spåren är förbunden med ett rör till motorns insugningsrör. När motorn är på, i inloppskanalen och i egenskap av förstärkaranordningen ansluten till kollektorn, inträffar ett vakuum. Boostern har två ventiler: luft och vakuum. Om bromspedalen inte är nedtryckt, ventilerna har några positioner: vakuumventil, som förbinder två booster håligheter, är öppen. Detta skapar en enda vakuum på båda sidor av membranet. Luften är stängd.

När föraren trycker på bromspedalen, startar stången och förflyttar reglerventilerna till annan position. Vakuumventilen blockerar kommunikationen mellan hålrummen, och luft gör det möjligt att låta luft in i hålrummet placerad mellan membranet och pedalen. På ena sidan av membranet vakuum från motorn inträffar, på den andra - det atmosfäriska trycket. Denna princip gör det möjligt för föraren att sakta ner utan större ansträngning.

Behöver du bromsservo? Besök vår webbutik. Och du får en garanterad kvalitet delar, snabb leverans och utmärkt service. Vi är glada att kunna erbjuda dig sådana delar som servocylinder, bränsletanken och mycket mer.

Bromsreduceringsventil (Bromskraftsregulator) för BMW 3 (E46), CITROËN SAXO (S0, S1), MERCEDES-BENZ G-KLASS (W460)

Fel med bromsfördelningsventil
  • mekaniska skador;
  • metall korrosion;
  • felaktiga kolvar;
  • drevfel.
Tecken på fel med bromsfördelningsventil
  • sladdningar eller svajningar när fordonet bromsar;
  • ökad styvhet i bromspedalen;
  • ofullständig låsning i bakhjulen när du trycker ner bromspedalen helt;
  • ökad bromssträcka;
  • olje- eller bromsvätskefläckar på gummit;
  • luft i bakre kretsen;
  • varningssignaler på instrumentbrädan.
Orsaker bakom fel med bromsfördelningsventil
  • du använder delar som har utgått i förbrukningsdatum;
  • låg volym av bromsvätska;
  • oxiderade kolvar;
  • luft tränger in i kretsen;
  • försvagad eller deformerad manövreringsarm;
  • skador på gummit;
  • smuts eller främmande objekt tränger in.
Diagnostisering

Fel i bromsfördelningsventilen är mycket svåra att upptäcka på egen hand eftersom dess symptom påminner om fel och symptom som hela bromssystemet kan utsättas för. Se till att diagnostisera denna del varje gång du byter bromsvätska, det vill säga, efter varje 1-1,5 år. Ventilens livslängd är runt 2 år.

Byta ut bromsfördelningsventil

Du lagar aldrig bromsfördelningsventilen utan vid upptäckta och säkerställda fel så byter du bara utan den. Vid allvarligare fel och brister i systemet så kan du tillfälligt avlägsna ventilen. Detta kan du göra genom att först koppla huvudcylindern direkt till bakre kretsen.

Du byter ut ventilen genom att skruva loss de två huvudsakliga fästena samt avgasrörens fästen som är kopplad till delen ifråga., Delen får bara bytas ut på dedikerad bensinmack eller verkstad.

Våra Bromskraftsregulator storsäljare: Bromsreducering nätet till attraktiva priser