• Högsta pris
    Bildelaronline24.se garanterar Bromshuvudcylinder av hög kvalitet till mycket attraktiva priser.
  • Leveranskostnader
    Spara på leveranskostnaden! Vi erbjuder fri frakt för alla beställningar över 1600 kr Inom Sverige
  • Stort urval
    För tillfället innehåller vårt sortiment över 500000 bildelar
  • Snabb frakt!

    Leveranssätt

    Utmärkt leverans! Du kommer att få din beställning av bildelar inom ett par arbetsdagar.

  • COMODO - betala säkert för Huvudbromscylinder (Bromshuvudcylinder)
  • Bil Huvudbromscylinder (Bromshuvudcylinder) Reservdelar betalades via Paypal
  • Fordon Huvudbromscylinder (Bromshuvudcylinder) Reservdelar betalades via MasterCard
  • Till din Bil Huvudbromscylinder (Bromshuvudcylinder) Reservdelar betalades via Visakort
  • Bil Huvudbromscylinder (Bromshuvudcylinder) Reservdelar betalades via Klarna Faktura
  • Bil Huvudbromscylinder (Bromshuvudcylinder) auto reservdelar betalades via Bankoverforing

Byt ut en bildelar som Huvudbromscylinder (Bromshuvudcylinder) - vare sig den är defekt eller har passerat sitt förbrukningsdatum. Hitta nyttig information om Huvudbromscylinder (Bromshuvudcylinder)

Huvudbromscylinder är det centrala elementet i bromssystemet, som omvandlar den kraft som appliceras på bromspedalen i det hydrauliska trycket i hela systemet. I cylindern huvudsakligen driver egenskapen av bromsvätska, som inte komprimeras av yttre krafter. Idag i moderna bilar där ligger två delar cylinder mästare broms. Och varje sektion bör tjäna sin egen hydraulkrets. I bilar som har framhjulsdrift, kombinerar en av enheterna bromsar höger framhjul och vänster bakhjul, medan den andra kombinerar vänster och höger bakhjul. I bilar med bakhjulsdrift finns det en annan situation: den första kretsen tjänster bromsar framhjulen, medan den andra bromsarna på bakhjulen.

Huvudbromscylinder är monterad på locket av vakuum broms booster. Tvådelad behållare med viss marginal av bromsvätska är belägen ovanför cylindern. Tank är ansluten till delar av cylindern genom utjämning och utloppsöppningarna. Denna del är nödvändigt för att kompensera vätskeförlusten i bromssystemet. Gage märken på de transparenta väggarna i tanken kan du se bromsvätskenivån. Det är tanken där bromsvätskenivån givare är inställd. När bromsvätskenivån är lägre är det nödvändigt, på instrumentpanelen tänds varningslampor.

Den vanligaste brott i huvudbromscylinder är läcker - när den släta höljet på den inre ytan av cylindern bryts. Cylindern börjar att kringgå fluiden, och pedalen mjukt går till golvet under en likformig belastning. I moderna bilar huvudbromscylinder är en mycket pålitlig komponent och det sällan misslyckas. Men om du vill köpa en ny cylinder kommer nätbutiker hjälper alltid att hitta exakt de reservdelar som du behöver, till exempel cylinder bultar, distributör och bromsbelägg.

Huvudbromscylinder (Bromshuvudcylinder) för OPEL MANTA A (58_, 59_), FORD MONDEO III Kombi (BWY),

Fel med huvudbromscylinder
  • brott i kolven;
  • svullnade tätningar;
  • skador på avluftningsventilens tanklock;
  • svullnade flexibla slangar;
  • bruten täthet mellan inre tätningen och kolven;
  • blockering i kompenseringsportarna;
  • skador på tätningen i en av kretsarna;
  • vätskeläckage från behållaren i lederna.
Tecken på fel med huvudbromscylinder
  • omöjligt att utföra hela bromspedalens rörelse vid nedtryck;
  • sladdning vid inbromsning;
  • för mjukt slag på bromspedalen;
  • dålig bromsning;
  • alltför stel bromspedal;
  • skrammel, gnisslingar eller skrik under bromsning;
  • ökad bromssträcka.
Orsaker bakom fel med huvudbromscylinder
  • användning av lågkvalitativ bromsvätska;
  • felaktig pedaljustering;
  • otillräcklig täthet i inre kolvtätningen;
  • installation av lågkvalitativa slangar;
  • mekaniska skador;
  • lågkvalitativa vägbanor.
Diagnostisering

Läs på instrumentbrädans indikatorer för att se om du får någon varning från bromssystemet. Kontrollera sedan huvudcylinderns kropp. Kontrollera eventuella vätskeläckage, vilket kan uppstå på rörledningar och kretsuttag. Kontrollera mekaniska skador. Sedan mäter du trycket i kretsarna. Använd en mätare för detta som fästs fast vid hålen på dessa enheter. Jämför de uppmätta värdena med de som tillverkaren anser vara normala funktionella värden. Du kan kontrollera att huvudbromscylindern är tillräckligt förseglad genom att ställa upp bilen på en särskild monter.

Reparation och utbyte av huvudbromscylindern

Följ följande steg för att kunna byta ut huvudbromscylindern:

  • Inaktivera batteriets spänning;
  • avlägsna motorrummets akustiska fodring (skruva loss bultarna och avlägsna klämmorna);
  • dra ut sensorns stickkontakter som annars visar bromsvätskenivån;
  • skruva loss de fyra skruvarna som håller fast bromsrören;
  • avlägsna huvudcylindern från stiften (kom ihåg att överföra all vätska till den nya cylindern);
  • montera ny behållare med bussningar på den nya delen;
  • installera den nya huvudcylindern.

Kontrollera bromspedalens riktighet samt prestanda efter utbytet. Om pedalen känns för ”mjuk” vid nedtryckning så måste du även lufta igenom hela bromssystemet igen.

Våra Bromshuvudcylinder storsäljare: Huvudbromscylinder (Bromshuvudcylinder) nätet till attraktiva priser