• Högsta pris
    Bildelaronline24.se garanterar Bromskraftsförstärkare av hög kvalitet till mycket attraktiva priser.
  • Leveranskostnader
    Spara på leveranskostnaden! Vi erbjuder fri frakt för alla beställningar över 1500 kr Inom Sverige
  • Stort urval
    För tillfället innehåller vårt sortiment över 500000 bildelar
  • Snabb frakt!

    Leveranssätt

    Utmärkt leverans! Du kommer att få din beställning av bildelar inom ett par arbetsdagar.

  • COMODO - betala säkert för Bromsservo (Bromskraftsförstärkare)
  • Bil Bromsservo (Bromskraftsförstärkare) Reservdelar betalades via Paypal
  • Fordon Bromsservo (Bromskraftsförstärkare) Reservdelar betalades via MasterCard
  • Till din Bil Bromsservo (Bromskraftsförstärkare) Reservdelar betalades via Visakort
  • Bil Bromsservo (Bromskraftsförstärkare) Reservdelar betalades via Klarna Faktura
  • payment_Bankoverforing_brand

Byt ut en bildelar som Bromsservo (Bromskraftsförstärkare) - vare sig den är defekt eller har passerat sitt förbrukningsdatum. Hitta nyttig information om Bromsservo (Bromskraftsförstärkare)

Kanske är vakuum broms booster den vanligaste typen av booster som används i bromssystem i alla moderna bilar. Det skapar en extra kraft på bromspedalen grund uncharging. Booster utnyttjande gör bromssystem drift mycket lättare och därmed minskar förarens trötthet. Bromsservo verkar på alla hjul samtidigt. Bromsservo behövs för att minska ansträngningen på bromspedalen, men med bevarande av produktiviteten av tjänsten bromssystemet. Numera även små bilar har bromsservon.

Så, hur och på vilken princip boostern fungerar? Kroppen är uppdelad i två behållare med ett skott. En stång passerar genom membranet. Till den ena änden av stången bromspedalen är fäst. Med den andra det trycker på huvudbromscylinder ventil. Ett av spåren är anslutet till motorns insugningsrör med hjälp av ett rör. När motorn är på, i inloppskanalen och i boostern behållare ansluten till kollektorn depression inträffar. Boostern har två ventiler: luft och vakuum.

Om bromspedalen inte är nedtryckt, ventilerna har flera lägen: vakuum, koppla två booster håligheter, är öppen, vilket skapar en vakuum på båda sidor av membranet. Luft ventil är stängd. När föraren trycker på bromspedalen börjar stången att flytta och vända reglerventiler till en annan position. Vakuumventilen blockerar kommunikationen mellan hålrummen, och luften gör det möjligt att låta luft in i hålrummet placerad mellan membranet och pedalen. På ena sidan av membranet är depression från motorn, å andra sidan - det atmosfäriska trycket. Denna princip gör det möjligt för föraren att sakta ner utan större ansträngning.

Behöver du en broms booster? Besök vår webbutik. Och du får en garanterad kvalitet delar, snabb leverans och utmärkt service. Vi är glada att kunna erbjuda dig sådana bildelar som servocylinder, bränsletank och mycket mer.

Bromsservo (Bromskraftsförstärkare) för OPEL MERIVA, VW PASSAT Variant (3B6), AUDI A4 (8E2, B6)

Fel med bromsservo
  • systemläckage;
  • fel i slangarna och ledningarna;
  • mekaniska skador på delen;
  • förskjutningar eller skador på membranet;
  • skador eller förskjutningar på gummitätningarna;
  • fel på ventilerna;
  • fasthållna delar.
Tecken på fel med bromsservo
  • fordonet drar åt ena sidan när du bromsar;
  • bromspedalen är för högt uppe i normalposition;
  • olika styvheter i bromspedalen under körning och stopp;
  • konstiga ljud uppstår i bromssystemet när du bromsar;
  • lågeffektiva bromsar;
  • vibrationer eller slag i bromspedalen när du trycker ned den.
Orsaker bakom fel med bromsservo
  • ökat frispel mellan delens olika element;
  • lösa ledningar;
  • användning av lågkvalitativa delar;
  • användning av förbrukningsvaror som inte matchar fordonsmodellen ifråga;
  • tryckstången ur startposition;
  • lösa eller skadade klämmor.
Diagnostisering

Du kan analysera bromsservon på egen hand. Tryck ned bromspedalen 5-7 gånger med motorn avstängd. Lyssna noga på ljuden som uppstår. Om du hör ett tyst väsande luftljud så innebär det att servon läcker.

Efter du gjort detta så kan du starta motorn och när du motorn startar motorn, dvs., under tändningen, så ska pedalen gå framåt 1-2 cm. Om den förblir i samma position så måste du analysera djupare med hjälp från proffs.

Annat test du kan utföra på egen hand är att du trycker ned bromspedalen tills det tar stopp med motorn igång. Slå sedan av motorn samtidigt som du fortfarande trycker ned bromspedalen i 1-2 minuter till. Om luftrören är skadade och systemläckor finns så bör du få mottryck i pedalen och du kommer känna mer motstånd för att hålla nere bromspedalen, alltså innebär detta då problem med bromsservon.

Reparation och utbyte av bromsservon

Du lagar bara eventuella mindre skador hos membranen eller ventilerna. Då får du bara använda dig av högkvalitativa originaldelar och inga billiga kopior. Du kan använda dig av universella delar men de måste ha testats för säker kompatibilitet.

Skadade höljen eller allvarligare skador eller fel innebär att du måste byta ut hela delen ifråga och inga reparationer får utföras då.

Börja med att stänga av motorn innan du avlägsnar bromsservon från fordonet. Om du vill kunna arbeta mer bekvämt så rekommenderar vi att du höjer upp bilen på en plattform. Koppla sedan först bort tryckstången från bromspedalen. Den finns under styraxeln. Var försiktig att inte skadade de närliggande mekanismerna.

Skruva därefter bort och avlägsna huvudbromscylinderns fästen såväl som denna del själv. Ditt sista steg blir att avlägsna vakuumslangen från ventilen. Efter detta så kan du ta bort hela själva bromsservodelen och installera en ny sådan och sedan montera tillbaka allt som du blev tvungen att avlägsna innan du kunde komma åt just denna del som du ville byta ut.

Våra Bromskraftsförstärkare storsäljare: Bromsservo (Bromskraftsförstärkare) nätet till attraktiva priser